Theorie over klant centraal

Verdiep je in de theorieën achter het centraal stellen van de klant.

Meer weten over het principe ‘klant centraal’? Hier vind je een selectie van aanvullende content.

  • De klant centraal stellen is fundamenteel binnen wendbaar werken.
  • Lees, luister of bekijk meer hieronder.

Ga zelf aan de slag!

Lees, luister of kijk. Download de achtergrondinformatie, instrumenten en technieken en verdiep je eventueel in de aanvullende uitleg.

 

Waar komt het idee van het centraal stellen van de klant vandaan? | Boek

In het boek 'Lean Thinking' worden zowel de principes als de praktijk van denken vanuit de klant goed beschreven.

Waarom ‘the voice of the customer’ leidend moet zijn. | Video (8 min.)

De stem van de klant helpt je bij het innoveren van je dienstverlening.

Hoe jij als probleemoplosser de belangen en wensen van de klant en stakeholders prioriteert. | Video (15 min.)

Leer keuzes maken tussen verschillende belangen en wensen.

Leer hoe je achterhaalt of de door jou beoogde oplossingen voor problemen waarde toevoegen voor de klant. | Artikel

In dit artikel wordt duidelijk beschreven hoe je dat doet.

Kijk door de ogen van een klant middels een ‘Design Thinking’-bijeenkomst. | Video (5 min.)

In deze video toont Michelle Humphrey welke stappen je moet zetten bij het organiseren van een ‘Design Thinking’-bijeenkomst.