Inzicht #4: Successen van Startup in Residence
Een presentatie van complexe uitdagingen en hun innovatie oplossingen.
De afgelopen jaren zijn er over het hele land al ‘Startup in Residence’-programma’s gestart. In dit vierde inzicht kijken we naar een drietal samenwerkingen, waarin we probleemeigenaren en startups horen vertellen over hun ervaringen. Ze delen hun geleerde lessen.
-
Meer weten over Pandora Intelligence?Verder lezen op de website van de startup
-
Meer weten over EVAnet?Verder lezen op de website van de startup
-
Meer weten over SEC groep?Verder lezen op de website van de startup
De samenwerkingen vinden binnen het Startup in Residence-programma vaak plaats in een wisselwerking tussen een probleemeigenaar, die belast is met de definiëring van het maatschappelijke vraagstuk en de begeleiding van een startup, en de startup zelf, die zorg draagt voor het bedenken van een oplossing voor het maatschappelijke vraagstuk.
"Sensoty biedt op basis van realtime bodem- en omgevingsdata adviezen en die laten zien waar je welke onderhoudsmaatregel zou moeten treffen. Hetgeen bijdraagt aan de versterking van het groen of het sneller laten herstellen van het groen na evenementen. We hebben eerst een pilot gedaan van ongeveer anderhalf jaar. Tijdens het SiR-programma. Uiteindelijk is het een opdracht geworden, dus de komende drie jaar gaan we met Sensoty het Noorderplantsoen beheren."